Błażej Maksym

Manager Analityki z ponad 10-letnim globalnym doświadczeniem w branży technologicznej i lotniczej.
dowiedz się więcej
Błażej Maksym

Manager Analityki z ponad 10-letnim doświadczeniem w branży lotniczej i technologicznej. Od ponad 8 lat wiązany z Google, jest obecnie kluczowym liderem odpowiedzialnym za wdrażanie i akcelerację rozwiązań AI w obszarze analityki marketingowej w Google.


Jego globalna kariera, oparta na fundamencie edukacyjnym zdobytym w Szkocji i Hong Kongu, obejmuje doświadczenie zawodowe w Londynie i Dublinie, a obecnie koncentruje się na Warszawie na transformacji w obszarach Business Intelligence, Analityki wydarzeń marketingowych, oraz Strategii. Jego profil łączy przywództwo strategiczne z głęboką analityką danych i dążeniem do optymalizacji procesów. Potwierdza to zdobyty tytuł Executive MBA (Kozminski University), wykształcenie w zakresie Business Consulting and Operations Research (University of Strathclyde) oraz certyfikaty: Project Management Professional (PMP) i Google Cloud Digital Leader.

Błażej Maksym

Manager Analityki z ponad 10-letnim globalnym doświadczeniem w sektorach lotniczym i technologicznym, od 8 lat związany z Google, gdzie pełni rolę kluczowego lidera odpowiedzialnego za strategiczne wdrażanie i akcelerację rozwiązań Artificial Intelligence w obszarze analityki marketingowej. Jego międzynarodowa kariera, ugruntowana edukacją w Szkocji i Hong Kongu, obejmuje doświadczenie zawodowe zdobyte w Londynie i Dublinie, a obecnie koncentruje się w Warszawie na transformacji Business Intelligence, analityce wydarzeń marketingowych oraz strategii biznesowej, z powodzeniem łącząc przywództwo strategiczne i głęboką analitykę danych z dążeniem do optymalizacji procesów, co potwierdza tytuł Executive MBA (Akademia Leona Koźmińskiego), wykształcenie z zakresu Business Consulting and Operations Research (University of Strathclyde) oraz certyfikaty Project Management Professional (PMP) i Google Cloud Digital Leader. Kluczowe Obszary Ekspertyzy:

💡Wdrażanie Sztucznej Inteligencji (AI) i Analityka Transformacyjna

Jako Google Analytics Manager, Błażej jest kluczowym liderem odpowiedzialnym za akcelerację i wdrażanie rozwiązań AI w zespole EMEA Ads Marketing Analytics & Audience Development. Prowadzi transformację procesów Audience Development, przechodząc w trakcie z ręcznego budowania list do inteligentnego, samoobsługowego agenta AI, który precyzyjnie segmentuje i punktuje odbiorców. Współtworzy projekty AI mające na celu automatyzację raportowania oraz opracowanie modeli dot. segmentacji klientów.


🚀 Strategiczne Planowanie i Zarządzanie Zasobami

W swojej poprzedniej roli w Google Cloud, Błażej odpowiadał za analizy i strategiczne planowanie. Ustanowił rygorystyczne i skalowalne modele do długoterminowego planowania zdolności dla wsparcia Google Cloud, co przyczyniło się do zwiększenia efektywności i wykorzystania zasobów w ponad 800-osobowym zespole inżynierów. Przed Google, w British Airways, wykorzystywał modele z obszaru uczenia maszynowego w celu wspierania strategicznych decyzji, m.in. przy wyborze konfiguracji samolotów, wdrożeniu klasy biznes na lotach wewnątrz UK oraz zapobiegając stratom finansowym spowodowanymi próbami wyłudzenia danych.