dr Justyna Minkiewicz

Socjolożka technologii i doktor nauk społecznych (IFiS PAN)
dowiedz się więcej
dr Justyna Minkiewicz

Socjolożka technologii, badacz i wykładowca akademicki, specjalizująca się w zastosowaniach sztucznej inteligencji w komunikacji, marketingu, sektorach kreatywnych i sztuce. Doktor nauk społecznych (Instytut Filozofii i Socjologii PAN) oraz historyk sztuki. Autorka rozprawy „Technology and Art as Opportunities for Marketing Creativity”, poświęconej wpływowi przełomowych technologii – takich jak AI, blockchain, IoT, przetwarzanie głosowe czy VR – na kreatywność w branży marketingowej i artystycznej. Badała zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu w polskich przedsiębiorstwach średnich i dużych.


W swojej pracy naukowej i dydaktycznej łączy perspektywę Art Thinking, ArtTech i socjologii innowacji, analizując, jak sztuka może inspirować rozwój nowych modeli myślenia o technologii, kreatywności i społecznej odpowiedzialności AI. Prowadzi zajęcia z zakresu sztucznej inteligencji, komunikacji, marketingu i zarządzania marką na kilku uczelniach niepublicznych.

dr Justyna Minkiewicz

Przez ponad dekadę pracowała w biznesie i sektorze non-profit jako menedżerka ds. PR i marketingu w organizacjach z obszaru technologii, edukacji, retail i FMCG, współtworząc strategie komunikacji. Publikuje w mediach poświęconych technologii i innowacjom, koncentrując się na roli kreatywności i nowych technologii w kształtowaniu przyszłości komunikacji i rozwoju organizacji.


Wierzy, że przyszłość wdrażania sztucznej inteligencji wymaga interdyscyplinarnego języka — łączącego naukę, biznes i sztukę. Jej praca koncentruje się na pokazywaniu, w jaki sposób Art Thinking i ArtTech mogą stymulować kreatywność oraz wspierać organizacje w tworzeniu innowacji w sposób bardziej humanistyczny i zrównoważony.


Działając na styku technologii, sztuki i społeczeństwa, stara się budować mosty między analityką a intuicją, między danymi a wyobraźnią. W jej ujęciu AI to nie tylko narzędzie automatyzacji, lecz także katalizator nowych sposobów myślenia — obszar, w którym spotykają się nauka, technologia i sztuka, tworząc przestrzeń dla prawdziwej innowacji.